Mar 13, 2014

:: Uri Turun Bawah @ Plasenta previa ::

Alhamdulillah, selesai solat hajat memohon doa & keampunan dari Allah SWT. Momohon supaya Uri saya naik semula.

Pagi tadi ada appointment ngan doc, Kandungan dah masuk 7 bulan setengah.. Sampai je klinik macam biasa amik air kencing & tunggu result.. Then Amik tekanan darah, nurse cakap okay!

Lepas settle, jumpa doc.. doc scan tengok2 uri turun bawah.. Saya dah risau dah... nak nangis rsa.. Doc cakap bahaya kalau ia menutupi lubang rahim.. Bila saya tnye 'macammana leh jadi gtu yer...'
sebab pemakanan or anything else? so, doc cakap 'SAYA TAK TAHU PUNCANYA'
waaaa........ lau dia xtahu! saya lagi xtahu....
saya nie doc bangunan! dia doc manusia... nampak kan perbezaan kat situ... huhu

Jom tengok & review ape itu Plasenta previa ?

Plasenta previa (placenta praevia) adalah plasenta atau uri yang terletak rendah. Ia adalah komplikasi kehamilan yang mana plasenta berada di bahagian bawah uterus dan menutupi sebahagian atau kesemua serviks atau pembukaan rahim.

Sumber : Babycenter (Klik sebelah tuk maklumat lebih lanjut)

Jom tengok rupa plasenta previa..


Yang wrna merah tue adalah uri kita.. So, pic yg second tue mcm saya punya...
Ya Allah, moga uri nie naik semula.... Amin

Doc cakap, buat masa nie JANGAN bersama suami yer... Hold dulu..
huhuhuhuhuhuuu 

Bila saya dapatkan suami kat luar bilik, then saya cakap pasal uri saya ke bawah & xleh bersama kena hold... (sambil air mata dh jth).. suami cakap, xper jangan risau k, kita doa uri tue naik semula dan demi anak ayah ni (smbil pegang perut saya) ayah manja sikit2 jer ngn ibu k..

*Moga ianya baik2 ajer ^_*

0 : potpetpotpet: