Mar 22, 2012

:: First love ::

Puisi Cinta Romantis

Cinta pertama..?

Wahh.. bercakap tntng Cinta Pertama..
Yup.. most of us akan melaluinya... termasuklah saya..

Tapi adakah cinta pertama akan menjadi cinta yg terakhir?
Jarang kita dgr kan?

Yup! realiti kehidupanku kini... bila cinta pertama hadir tnpa dirancang, diduga.
But... past is past...

Tiada ape yg nk diungkapkan hanyalah 'sebuah doa agar kau bahagia disamping insan tercinta'..


Hadirnya kamo hanya sementara dan sebagai seorang kawan
Biarpun kite penah bercinta 10 tahun yg dulu xmungkin sama dgn yg sekarang..
Sejujurnya hati ini sgt2 risaukan kamo selepas tahu kamo sakit.. mybe yer.. sayang tue ada.. tpi xsama macam dulu... 

Awk, pahamilah..
Cinta itu xsemestinya memiliki ,kan awak... saya nak awk tahu..
simpanlah sayang awk tue dalam2 & saya tahu bila sampai masanya..awak akan buang sayang awk pada saya jauh2 ketgh2 lautan..
Sebab waktu tue awk xkan perlukan ia lagi..

Saya xnak... bila kite terlalu close, ade hati yg akan terluka.
& sampai masa yg paling parah adalah saya!
saya yg akan terluka
cukuplah ape yg saya lalui sekarang...
betapa peritnya bila orng yg kita rapat hilang sekelip mata mcm tue jer..
Hanya saya & kawan2 je yg tahu betapa peritnya saya hilang dia.
Sakit!sakit sgt hati nie.. tahu x!

Sumtimes, bukan kite nak ape pun dari dia just nk tahu khabar dia, sihat ker.. life dia mcmmane.. tapi saya kena belajar & paham dia dah pun ade life dia..
saya redha
Doa saya sentiasa mengiringi perjalanan hidup dia & family..

& begitu juga awk wahai cinta pertama saya..
saya dah lama izinkan awak pergi
& dah lama maafkan awk
Pergilah yer... saya izinkan... ^_^

Akan tiba saatnya dimana kita harus berhenti mencintai seseorang bukan kerana kita ingin berhenti mencintainya Melainkan kerana kita menyedari bahwa orang itu akan lebih berbahagia apabila kita melepaskannya.

Sayang… cinta pertama bukanlah cinta yang seharusnya abadi. Jika ia mampu kekal bersyukurlah tetapi bila ia pergi relakanlah dan sayangilah pasangan kita walaupun dia bukan yang terbaik untuk kita..
Bagi aku... pencarian cinta aku dah pun berakhir.. 
yup! Abdullah.. Cinta terakhirku... Insyaallah ^_^

4 : potpetpotpet:

justSYA said...

u made a good decision babe!! b strong! we'll always b there for u, ktorg xnak ko sdey lg cm dlu...
bestla ayt akan tiba saatnya tu...hebat2!

Farien said...

yeahhh! b strong... it's me.. ^_^
thanks sya!

Lily Jaafar said...

kite ni perempuan adik manis...akak cadangakan carik lelaki suami pakwe yang sayang kite lebih. Baru comel gitu eh :))

Farien said...

thanks...