Oct 30, 2011

:: Hilangnye PERMATA ::

Jika kita bnar2 sygkn ssorang
Maka biarkan org itu pergi dgn kbhagiannya.

Saya sentiasa DOAkan kebahagian awak..
Doa saya mengiringi setiap perjalanan awk nanti.
Moga BAHAGIA disamping Si Dia tercinta.
saya lepaskan awk pergi dengan hati yg telah terluka.
Saya perlu belajar awk. Belajar untuk idup tanpa awk.
Biarlah saya simpan sayang nie di hati.
saya akan hidup dengan kenangan2 kite.
Thanks coz hadir dalam hidup saya walaupun hanya sekejap.. saya hargai.
Kehadiran awk mengajar saya erti 'hargai'.
Yea! saya akan lebih hargai..
Saya akan belajar untuk berkeras hati dengan sesiapa yg lukakan hati saya.
walaupun saya xmampu, saya akan belajar.
Tabahlah wahai hati..



Saya xsempurna buat awk.. pergilah... saya relakan...

Oct 19, 2011

:: Adakah Kita Bertemu Dengan Orang Yang Salah? ::

Terkadang kita terfikir :

Adakah kita bertemu dengan orang yang salah?

Teman sekerja yang tak 'ngam'?

Kawan - kawan sekolah atau universiti yang tidak boleh nak buat geng study?

Housemate yang menyakitkan hati (sebab tak pandai membasuh pinggan, bercakap menggunakan kata-kata yang pedas, dan sebagainya) ?

Ataupun kekasih yang tiba-tiba dirasakan tak serasi?

(atau mungkin juga adik beradik, keluarga yang kita tidak boleh fahami perangai mereka?)

((ingat, entry ini bukan hanya untuk cinta-cinta sahaja, okey?))

Kerana hakikatnya, kita akan bertemu dengan ramainya manusia yang menjengkelkan hati kita, dan sangat sukar untuk kita bersama dengan mereka.

Pelbagai ragam dan karenah manusia yang dapat kita temui di dunia ini.

Kerana berlainannya manusia itu adalah untuk apa .....
+
يَـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّاسُ إِنَّا خَلَقۡنَـٰكُم مِّن ذَكَرٍ۬ وَأُنثَىٰ وَجَعَلۡنَـٰكُمۡ شُعُوبً۬ا وَقَبَآٮِٕلَ لِتَعَارَفُوٓاْ‌ۚ إِنَّ أَڪۡرَمَكُمۡ عِندَ ٱللَّهِ أَتۡقَٮٰكُمۡ‌ۚ إِنَّ ٱللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ۬
"Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia di antara kamu di sisi Allah ialah orang yang paling bertakwa di antara kamu. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Mengenal." - [Al Hujurat: 13]
+

Haruslah, kita kena sentiasa berusaha untuk mencari titik persamaan diantara kite dan si Dia...

Percayalah, kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah.

Takkan!

Kerana Allah telah mentakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.

Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, dan merupakan sesuatu yang terbaik buat kita.

Dan setiap orang yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.

Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia.

Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' telah banyak mengajar kita: 
'akan kekurangan diri kita sendiri.'

Bukankah seorang musuh itu terkadang lebih jujur daripada seorang sahabat sejati, yang dipetik dari kata-kata hikmah Arab.

Setiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah,

Untuk kita belajar sesuatu darinya.

Dan, kite tak pernah bertemu dengan orang yang salah kranasemua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.

Percayalah, kadang-kadang di awal pertemuan akan banyak berlaku perselisihan, salah faham dan xngam.

Namun masa akan mengambil alih, lalu memberi peluang untuk masuk ke dalam jiwa kita yang jernih. Kerana dihitung perbezaan, memang akan semakin menjadikan hati kita jauh.
jauh dengan dia.
Namun, those does not matter, sebab Allah sahaja yang membinakan hati kita Insya-Allah.
And He Knows best.

Wallahua'lam.

Bersabar, dan teruslah berdoa.

Allah itu pasti menetapkan sesuatu yang terbaik buat kita, jika kita benar-benar yakin akan Dia..

Oct 17, 2011

:: Hey! Black+ Red Ladies ::

Yeah! Perjalanan yang tak dirancang menjadi satu perjalanan yg terlalu-lalu perfect!
kemana saya pergi minggu ini?
Membawa hati yg lara oleh dek kekasih hati yg membuat perangai yg xhbs2!
Geram! Sakit Hati!
Marilah membawa hati yg lara ke tempat2 yg Tinggi!
yahooooo...
yg penting kita enjoy!

Dah! Malas nak membebel panjang2!
Tengoklah sendiri gambar Pakwe-pakwe saya nie!

Layan dulu gambar saya sorang2 ok!
hikhik
 


Heii! semua orng tengok set2 kami bila berjalan di genting&Bukit tinggi!
mybe sebab tema kami hitam+merah! kecuali saya! ade jaket putih!
hikhik
xpelah len sikit jer dari korang!
maap!maap!maap!

Kecomelan kami nie membuatkan sorang uncle cina yg berumur berhenti dpn sya dan cakap 'waa.. banyak cantik maa'.. 
terkedu saya sekejap!
mujur saya xbalas
'eh! saya dah lama cantik maa'
hahaa
bongek btul! tpi xkannye ayat tue nk terkeluar dri mulut aku sebab aku sdar saper aku
(^_*)..
Then malam tue, sum1 cakap 'cantik awk malam nie'
haha
~ kelakar lah awk nie! ~
 
okay! Pas p Genting kitaorng p Bukit tinggi coz otw balik Kuantan jer laluan ke bukit tinggi tue.
Saya dan Sya membawa Ain,Yoh & Mim yg tak pernah p Genting & Bukit Tinggi!

Naik Genting Sky way!
perghhh macam biasa saya memang takut/gayat tmpat tinggi!
waa.... tiba2 leh berair mata saya coz takut saya waktu tue tiba2 dtng yg xdi jemput!
Saya sangat teruja keluar dgn rumate baik saya nie!
ohhh! epy giler2..

syokkk wooo!
~Pengalaman itu menjanjikan satu kebahagiaan, Pertemuan itu membuahkan hasil yg terindah buat kite~

Oct 14, 2011

:: Buih-buih Cinta ::



REALTIONSHIPS do not need promises, terms, and conditions. It just needs two wonderful people; one who can TRUST and one who can UNDERSTAND. 
Do you UNDERSTAND lover? TRUST me (^_^)
+
+
Biarlah kita menjadi CINTA TERAKHIR kepada seseorang kerana mungkin kita sudah terlambat untuk menjadi CINTA PERTAMAnya tetapi kita tidak akan pernah terlambat untuk menjadi CINTA TERAKHIRnya...
+
+
LOVE isn't how u forget, but how u forgive.. not how u listen, but how u understand.. not how u see, but how u feel.. not how u let go, but how u hold on :)
+
Jangan pernah menyentuh atau memberi harapan pada wanita jika kalian tidak berniat untuk melamarnya...
Jangan pernah menyentuh atau memberi harapan pada lelaki jika kalian berniat untuk melukakan hati beliau...
+
To awak,
saya tak perlu menjadi seorang manusia yang sempurna untuk menjadi teman sejati awk, cukuplah sekadar mempunyai seorang teman sejati, yang menjadikan saya seorang manusia yang sempurna apabila bersama awak.

Oct 13, 2011

:: Hati Yang Kau sakiti LAGI ::

Saat saya MENYUKAI awak, saya ingin memiliki awak hanya untuk keegoan saya sendiri.

Saat saya MENYAYANGI awak, saya mahu dan ingin sekali membuat awak bahagia dan bukan untuk diri saya sendiri.

Saat saya MENCINTAI awak,saya akan melakukan apapun untuk kebahagiaan awak
walaupun saya harus mengorbankan jiwa saya,megorbankan apa yang saya ada,asalkan awak bahagia.

Saat saya MENYUKAI awak dan berada disisi awak maka saya akan bertanya,
"Bolehkah aku menciummu?"
Saat saya MENYAYANGI awak dan berada disisi awak maka saya akan bertanya, "Bolehkah aku memelukmu?"

Saat saya MENCINTAI awak dan berada disisi awak maka saya akan menggenggam erat tangan awak...betapa saya menyayangi awak.

SUKA adalah saat ia menangis, saya akan berkata "Sudahlah, jgn menangis."

SAYANG adalah saat ia menangis dan saya akan menangis bersama awak

CINTA adalah saat ia menangis dan saya akan membiarkan awak menangis dibahu saya.
sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "

SUKA adalah saat saya melihat awak,saya akan berkata,"Ia sangat tampan dan menawan."

SAYANG adalah saat saya melihat awak, saya akan melihat awak dari hati saya dan bukan
dari mata saya.
CINTA adalah saat saya melihat awak , saya akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku dan saya sayang awak sampai bila2 walau bagaimanapun keadaan awak..dan bagaimana sakitnya hati saya..dan awak adalah kenangan terindah saya sayang"

Pada saat orang yang saya SUKA menyakiti saya,maka saya akan marah dan tak mau lagi bercakap dengan awak.

Pada saat orang yang saya SAYANG menyakiti hati saya,saya akan menangis sebab awak

Pada saat orang yang saya CINTAI menyakiti hati saya,saya akan berkata,"Tak apa
awak tak tau apa yang awak lakukan,mungkin awak dalam dilemma. Sebab saya tahu , awak tak salah,saya yang salah sebab sia2kan awak"

Pada saat saya SUKA pada awak, saya akan MEMAKSA awak untuk menyukai saya.

Pada saat saya SAYANG akan awak, saya akan MEMBIARKAN AWAK MEMILIH.

Pada saat saya CINTA akan awak, saya akan selalu MENANTI AWAK dengan setia dan
tulus...dan saya akan tetap menunggu,tunggu dan menunggu.Walaupun kadang2 saya tak pasti adakah berbaloi saya menunggu.Sorry sayang, saya tetap menunggu !

SUKA adalah saya akan menemani awak bila itu menguntungkan.

SAYANG adalah saya akan menemani awak di saat awak memerlukan.

CINTA adalah saya akan menemani awak tak kira bagaimana pun keadaan awak dan betapa sakitnya hati saya di buat awak.Sebab saya sayang awak lebih dari perasaan sakit hati saya.Ouchh,saya cinta awak !

SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela dan saya sentiasa merelakan .
p/s :Terima Kasih Awak kerana berjaya lukakan hati saya untuk kalike berapa pun saya xtahu.. saya dah penat bagi awak peluang..Plss.. Let me go~
Sebaris puisi dariku buatmu :-
Andai hati ini mampu berbicara,
Tak perlu lagi ku luah apa yang dirasa,
Tak perlu lagi bibir untuk berkata-kata,
tak hanya lidah ku bersuara,
Tiada lagi akan menjadi rahsia.
Selamat Tinggal Sayang~

Oct 5, 2011

: Sahabat Ibarat Pemadam ::

Kisah sebuah sahabat

Pensil: Saya minta maaf..

Pemadam: Untuk apa? Awak tidak berbuat apa-apa yang salah.

Pensil: saya minta maaf sebab awak cedera di sebabkan saya. Setiap kali saya membuat kesilapan, awak sentiasa ada untuk saya. Tetapi apabila awak membuat kesilapan saya tiada. Awak akan kehilangan sebahagian daripada diri awak. Awak akan menjadi lebih kecil dan lebih kecil lagi setiap kali di sebabkan kesilapa...n saya.

Pemadam: Itu betul. Tetapi saya tidak kisah. Awak lihat, saya telah di lahirkan untuk melakukan tugas ini. Saya telah dibuat untuk membantu awak pada bila-bila masa awak melakukan sesuatu kesilapan, walaupun satu hari saya tahu yang saya akan hilang dan awak akan menggantikan saya dengan yang baru. Saya sebenarnya gembira dengan tugas saya. Saya tidak suka melihat awak sedih, dan saya berharap awak dapat teruskan perjuangan hingga ke titisan karbon terakhir..
Indahnya andai sahabat ibarat pemadam :')

Oct 3, 2011

:: Surprise saya utk siDia adalah saya ::

Jam 1.00pm bergerak ke Batu Pahat
Jam 4.45pm sampai di Batu Pahat
merehatkan diri sebentar di rumah ayu bersama rosmanira.
Pas magrib saya bersiap2 ke rumah Mr.Lah untuk surprisekan dia
Dalam hati ni berkata minx2lah jadi

Jam 9pm dah de depan umh dia..Lantas tangan nie menekan button call & perbualan berlangsung
F : abg kt ner?
L : kat umah.. nper?
F : nak cakap ngn kawan abg 'Fixie' buleh?
L : Nak wat per?
F : nak tnye pasal awek dia ade kawan, kawan awek dia kwn syg dulu tue nk tnye betul ker tue kwn syg dulu.
(aku dh mula susun kata2 yg mcm ape tah)
L : ok, jap g abg call balik coz pixie solat.

5 minit after that dia call aku semula
L : syg, nie ha pixie
F : awak.. sile kuar umh skng, saya ade kt depan umah awk.. Tapi LAH xtahu saya dtng.
Fixie : nie farin ker?
F : yer nie farin.. nper? Lah ade awek lain ker?
Fixie : eh! bukan.. Farin de kat sini? kat batu pahat? 
F : yer.. saya ade kt umah awk nie.. Mcam nie, saya bagi awk sumthing.. ti awk bagi dia k.
Fixie : Eh! awk xnk jumpa dia dulu ker? Jumpalah dulu malam ni
F : memanglah nk jumpa tpi nk bgi dia tgk barang nie dulu, nk tgk respond dia pastu. ok
Fixie : Ok

Then, aku drive p depan umah dia park keta VIVA mim kat situ.
Bagi barang kt fixie suh bagi kt Mr.Lah
Pas siDia tgk dia terpk 'xkan gaduh aritue sampai bagi cincin'
PAstu, fixie kuar dia cakap 'awak muka dia blur, nk panggil dia x?'
aku cakap panggil lah kata kat dia 'perempuan yg bgi cincin tue pnggil nk cakap sikit'

Masa tue aku dah kuar dah duk kt tepi kereta membelakangi dia.
Dari cermin keta aku ngntai aku nmpk dia kuar berbaju merah.
Tgn aku dah seram sejuk dah.
Masa dia dtng aku pndang sana, bila dia sampai aku pun berpaling tgk dia.
Muka dia blur lama gak rr tgk aku kat Batu Pahat.
ayat first kuar dari mulut dia 'syg'?
aku senyum then dia cakap 'pndai yer'..
aku sengih jer lgi.

Pastu, barulah kami kuar p MCD Taman U.
Pastu p Dataran Batu Pahat with Ayu & sheikh & Yoh.
Jom tgk kami bersnap!snap!snap!

Tarikh 30/9/2011
 Masa nie tgh tunggu Ayu kt UTHM
                                        Aku & Mr.Lah                                            with Ayu
With Yoh

Tarikh 1/10/2011
Otw ke Jusco Tebrau & Danga Bay,JB.
Engat nk p Melaka tpi xjadi coz nk p Danga Bay gak..
kihkih
TQ.Mr.Lah















 Tarikh 2/10/2011
Otw balik ke Kuantan With Mr.Lah sebab saya demam teruk.. =(
Saya epy bile si Dia muka blur..
saya epy misi saya berjaya surprisekan dia
saya epy kawan2 tolong saya utk support per yg saya buat
saya epy sebab dia MILIK saya sorang!