Apr 17, 2011

:: Kehidupan ::

Kehidupan.
Satu noktah cabaran bermula.
di sini ada bahagia.
di situ ada derita.
yang pasti stu langkah harus menuju ke jalan yg tepat.
yg bermula akan berakhir.
yang berakhir akan bermula dengan satu langkah yg pasti ia satu kejayaan.
Aku disini hanya menunggu.
menanti.
satu cita-cita& harapan
harapan yg membawa 1001 maklamat.
1001 kisah
kisah kehidupan
kehidupan yg membawa kita kejalan yg terang atau gelap
dan
jalan yang cerah aku bersyukur
tetapi
jalan yg gelap akan aku cuba terangi.
terangi dengan satu langkah kejayaan.
kejayaan yang datang dengan sendirinya.
sendiri aku melangkah menyusun onak dan duri.
manakala duri yang diciptakan dengan kecemburuan insan di sekeliling ku.
duri yng hadir tnpa diundang!
tanpa dijemput!
duri yg menusuk kalbu dengan hati hitam insan bernama manusia.
Yang pasti hadirnya diriku
untuk mereka yg tahu menghargai ku.
bukan membunuhku.
bukan mencelaku.
bukan mencaciku.
kerana kau juga manusia yg sama dengan ditiup roh dari perut ibumu
aku insan biasa yang mempunyai masa lampau.
juga masa depan, juga maruah.
Dan tidak ada insan tidak sempurna tidak mempunyai masa depan.
kerana bagiku
hanya Allah disampingku.
hanya Dia yang tahu.
mengertilah.
kamu bukan siapa2 pon di sisiku jika kau masih berpegah pada satu
iaitu
'kesempurnaan hanya utkmu'

0 : potpetpotpet: