Nov 20, 2010

:: Airmata sepanjang perjalanan ::

Ya Allah..
Tahun 2010 nie.. terlalu banyak dugaan yang aku dapat.. yang family aku dapat..
Selepas mak aku sihat dari sakit berthun2 lamanya dia menanggung derita then masalah len lak yg timbul..
Ya Allah.. terlalu berat dugaan yang aku tempuh..

Jam 12.50 pm.. Aku drive sambil menangis teresak2 balik ke ump..
Aku tahu aku salah coz xbertegur sapa ngn mama tpi salah ker aku buat ape yg sepatutnye aku buang..?
sedangkan papa,a.lan,adik2 semua sokong pe yg aku buat.
Kerana orng len yg muncul dlm hidup aku satu family mama nk tengking2 aku!
ITu bukan mama yg aku kenal..

Sedih sgt, 2 ari aku xtgur ngn mama.. Bile aku nk balik ump aku nk kiss pipi mama wat lari muka dia.
Ya Allah terus aku nangis kuar umah then g kt papa yg tgh cek air keta & minyak itam keta aku..
Papa cakap 'dah2..nape nie.. jgn nangis , kamo nk bawa keta kan.. mama kamo wat ape'
Aku hanya mampu geleng kepala jer then salam papa. kiss pipi dia & blah.
Terus aku masuk keta call sumone.. itu jer aku mampu..
Then masa aku tgh called dia, dia cakap 'mama call nie'.
Owh.. rupanya mama call dia.
Then terus aku letak phone. Then, dia call aku balik cakap 'mama suh aku bawa keta slow2 & dia syg kan aku.'
PAstu, lama aku cakap ngn dia. aku letak phone coz nk drive walaupown waktu tu aku nangis smbil drive start dari rumah sampai pekan aku nangis...

After 15 minutes mama call.. aku xngkat pown dia call.. Lebih kurang 10 kali gak mama call..
1 call dia pown aku xjawab..last2 mama msj ckp 'xpelah lau f xnak angkat fon, walau apepon mama syg anak2 mama.' Biar lah aku pgi jauh2 lau dia rasa anak2 dia mengongkong per yg dia buat..
maybe itu yang dia suka.. mama dh lain sekarang. mama bukan mama farin yg dulu.

Maafkan farin.. hati farin pwon terluka.. Cukuplah papa & a.Lan & adik2 jer yg paham situasi farin..
Cukuplah papa lak yg takecare kitaorng.

Thanks mama..

0 : potpetpotpet: