Oct 6, 2010

::11 cerita pelik ::

Cerita 1
Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri: Saya telah baca sebuah buku. Sad 
endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri: Buku bank abanglah..
=====================================
Cerita 2
Ada la seorang lelaki datang ke sebuah rumah 
untuk meminta derma. Derma untuk rumah 
orang-orang tua. Seorang budak pun membuka pintu.
Budak : Derma ape bang?
Lelaki : Derma untuk rumah orang-orang tua. Adik 
ada apa-apa untuk didermakan?
Budak : Nanti jap saya ambilkan atuk saya.
Lelaki : ?????
=====================================
Cerita 3
Tunang Farid, Siti menelefonnya untuk memutuskan
pertunangan mereka.
Farid : Mengapa?
Siti : Saya dah bosan ngan awak. Saya dah ada 
teman baru. Sebelum tu awak mesti kembalikan 
semua gambar saya.
Farid : Ok. Tapi saya tak ingatlah yang mana satu 
gambar awak, Nanti awak pilihlah sendiri. Yang 
selebihnya kembalikan kepada saya.
Siti : Erkkkkkk........ .
======================================
Cerita 4
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik.
Namun pemandu motor tersebut tidak berhenti. 
Katanya, 'Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!
======================================
Cerita 5
Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda 
dan kebetulan pada jalan pulang terserempak 
dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu 
ditumpangkan kawanya itu.
Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin 
hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah 
kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 
sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????
========================================
Cerita 6
Seorang posmen yang datang menghantar surat ..
Posmen: "Assalamualaikum"
En. Sameon: "Walaikumsalam"
Posmen: "Ni rumah encik Sameon ye?
En. Sameon: "Ya saya"
Posmen: "Poning kepala saya mencari alamat rumah 
encik ni"
En. Sameon: "Buat susah aje encik nie! Apasal tak 
pos aje?!!"
Posmen: "Betul jugak yer!???"
========================================
Cerita 7
Orang Asli Dan Polis
Orang asli : "Selamat pagi tuan"
Polis : "Selamat pagi"
Polis : "Apa hal?"
Orang asli : "Saya nak buat repot tuan"
Polis : "Fasal apa tu?"
Orang asli : "Kawan saya di baham harimau"
Polis : "Pukul berapa?"
Orang asli : "Dia tak pukul, terkam ..."
Polis :"Habis?..."
Orang asli : "Tak habis, tinggal kepala.."
=========================================
Cerita 8
Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah 
matanya diperiksa, dia bertanya:
"Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke 
saya membaca macam orang lain?"
"Dah tentu" jawab doktor.
"Oh, gembiranya. Dah lama saya buta huruf, 
akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki 
itu dengan riang.
=========================================
Cerita 9
Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang 
menunggu sebuah klinik, Shan terpandang Amin 
sedang menangis teresak-esak. Dia segera 
mendekati Amin.
Shan : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah 
dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.
Mendengarkan penjelasan Amin, Shan pula menangis.
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...
=========================================
Cerita 10
Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk 
menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan 
surat ke dalam tong berwarna merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok, cu!" jawab 
atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan 
atok duduk dalam tong merah tu?"
========================================
Cerita 11
Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah 
hospital untuk menyiasat punca kematian tiga 
lelaki sekaligus. Selepas memeriksa mayat-mayat 
itu, dia bertanya kepada penjaga bilik mayat 
berkenaan.
Polis : "Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?"
Penjaga : "Lelaki pertama sedang bersanding, 
apabila tiba2 diserang strok. Lelaki kedua pula 
khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit 
jantung manakala yg ketiga disambar petir."
Polis : "Hah! Kenapa disambar petir pun 
tersenyum?"
Penjaga : "Masa tu dia ingat orang sedang ambil 
gambarnya!"

TAMAT

2 : potpetpotpet:

~bi[L]LY^LiL[L]Y~ said...

hahahhahaha...

bapak lawak gile.

ak suke cite no. 4..
guling2 ak dibuatnya..hahaha

Farien said...

tue rr... masa aku baca aku pown selak gak ketawa.. haha..