Jul 31, 2010

:: My Favourite Car ::

Adakah kereta saya ini.. 
Boleh bertukar menjadi......
+
+
+
-
-
-
+
====
 atau..
 Insyaallah...... mesti boleh.. kata papa 'kalau orng lain boleh, knp kamo xleh' so.. saya thu jwpannyer saya kena jadi enginnyor.. eh.. engineer bru leh dpt keta nie sebab papa ckp bile saya jdi engineer dia yg akan byr muka kereta aper yg saya nk.. perhh.. tpi mama suh saya amik ini kereta..
huhu.. tpi saya xmau... sebab mama yg suka bukan saya..huhu...
apa2 pun saya tetap ngn pilihan saya... 
wish me luck ok...
~ daa...

:: Percutian ke Bukit tinggi ::

~ menangai hadiah percutian ke Bukit Tinggi bentong Pahang dengan menghbskan minum 5 botol clorox + ubat gegat.. ~

hahaa.....  terkejut sudah.. cuti+cuti+cuti.. i like it..  next destination tgh dirancang oleh teman2 iaitu Pulau kapas terengganu.. 
Entah lah jadi or tidakk..tunggguu..walaupun penantian itu satu penyeksaan.. =)

:: Model tudung syria ::

Jgn Terkejut baca Link tue.. modelnye hanya dibyr minum air milo caw punyer sebab model tue bukan ler populer pun... nk tgk saper...
jomm..
jom.
+
+
+
--
--
--

iTulah kami model sebenar.. ehee....

ops.. jom lihat tips pakai tudung syria:-

firstly, kalau nk bagi tudung tua ada muncung tetaskan bahagian belakang lebih kurang pnjng dlm 5 cm & jahit sedikit supya anak tudung x tertarik..& gosok pada anak tudung xperlu letak lilin... ok!

lastly.., anak tudung terlalu besar jht lah dbahagian bwh dgu bgi ketat cikit... 

itu jer dri saya..

senang kan..? sebenarnye aku xsuka pakai tudung gini sebab mcm kelakar.. kata papa 'bulat' sebab pp saya tembam tpi dorongan dri rakan2 aku pun beli rr ..

rm15 jer saya beli... roomate yg jual.. lau nk meh lah kk4 ( UmP).. ehee

oklah... ~daaa......~

:: Kau Laksana Bulan ::

"Kau laksana bulan yang menyinari hidupku... dan akulah punggukmu yang sanggup menanti sang bulan tersenyum di langit"

Jom Baca Sinopsis cerita nie :
Kisahnya bermula pada babak Adrianna Johan, gadis yang dilahirkan dalam sebuah keluarga sederhana. Dia telah memilih untuk berhenti kerja dan menumpukan perhatian dalam bidang penulisan sambil melanjutkan pelajaran untuk mengikuti program sarjana di Universiti Malaya.
Walaupun ayahnya sentiasa memberi sokongan, ibu Adrianna, Salmah tidak pernah merasakan bahawa kerjaya anaknya sebagai seorang novelis sesuatu yang boleh dibanggakan. Baginya, lebih elok sekiranya Adrianna bekerja seperti graduan lain dan beri perhatian untuk mencari jodoh. Rungutan demi rungutan daripada ibunya itu meresahkan hidup Adrianna namun dia cuba memahami ibunya yang kebetulan tidak berpelajaran dan merupakan seorang suri rumah yang lebih suka bergosip dengan jiran-jirannya. Adrianna tidak senang dengan tabiat buruk ibunya dan dia juga sentiasa rimas dengan kerenah jiran-jiran tetangga yang suka jaga tepi kainnya.
Dalam bidang kerjayanya pula, Adrianna yang menggunakan nama samaran ‘Jenna Johan’, merupakan seorang novelis ‘Romance Thriller’ yang sedang mengukir nama dalam pesada dunia penulisan. Semasa memulakan program sarjananya, Adrianna sedang sibuk menulis manuskrip untuk novel ketiga yang berjudul ‘Penantian di Hujung Kabus’. 
Dalam kesibukan mencari perwatakan yang sesuai untuk manuskripnya itulah Adrianna terserempak dengan Firas Ali di dalam tren komuter Nilai-KL. Dengan tidak sengaja, Adrianna terduduk di atas riba Firas semasa cuba mendapatkan tempat di suatu pagi, semasa menaiki tren komuter itu. Mereka bertemu lagi beberapa kali selepas itu dan pertemuan itu telah mendorong Adrianna untuk melakarkan watak Firas ke dalam manuskrip novelnya. 
Adrianna juga pernah suatu ketika dahulu bercinta dengan Syafik, seorang lelaki yang sebaya dengannya, sejak zaman persekolahan lagi. Malangnya, pertalian mereka terputus ketika mereka sama-sama sedang melanjutkan pelajaran di menara gading. Namun Syafik telah muncul kembali dalam hidup Adrianna dengan tiba-tiba sahaja. Kemunculan Syafik itu menggembirakan Salmah, ibu Adrianna yang terlalu suka kepada Syafik dan mengharapkan sangat agar Adrianna memilih Syafik sebagai bakal suaminya sebaliknya kemunculan Syafik telah menimbulkan kekeliruan dalam hidup Adrianna.
Ketika itulah, Adrianna mula memberi perhatian kepada Eizlan. Kerana layanan Adrianna, Eizlan mula menaruh harapan untuk berkasih dengan Adrianna. Tiba-tiba, Adrianna sekali lagi terserempak dengan Firas yang sudah lama hilang dalam hidupnya. Kemunculan Firas kali ini telah mewujudkan perasaan cintanya yang sudah tidak berbelah-bahagi lagi. Mereka memilih untuk mendirikan rumah tangga.
 Walaupun itu merupakan perancangan Adrianna, hidupnya menjadi kucar-kacir bila Razif (yang pernah dikatakan meninggal dunia) muncul semula. Dalam begitu, Eizlan terus mengganggu hidupnya. Ke mana sahaja Adrianna pergi, Eizlan menunggunya. Perbuatan Eizlan membuatkan Adrianna menjadi tidak tentu arah.
Pelbagai kejadian kini berlaku membuatkan hidupnya tercabar, penuh suspens dan sentiasa cemas. Begitu juga dengan kehadiran Razif yang telah memporak-purandakan rumah tangga Adrianna bersama Firas. Lalu bagaimanakah kesudahannya? Adakah cinta sejati untuk Adrianna muncul?.. tungguu....
 ~ Firas..... aku mahu kamu... ~

:: GAMBANG WATER PARK ::

Hari kami bergonjengan sedunia... syok wei... bukan jer ari bergonjengan tpi ari beritam-itaman.. kaki aku sampai kren jadinyer bile lama duk berendam dlm air... pastu jari tgn & jari kaki jadi kecut .. haha... dah mcm orng tua dah... tgn still tgn kami lgi comel ler dri tgn orng tua... ehee... peace no war.!

Pegi 2 buah kereta jer... tpi kami bising mengalahkan pergi 20 buah kereta... adus... yg xleh tahan aku lemas lepas men 'dark' punyer terowong... ade ker patut rakan seperjuangan aku tinggalkan aku pas turun dri double tube... hahaha...x ke tenggelam aku dibuatnyer...  mmg cuak giler rr..

pastu kitorng men yg mcm ombak pantai tue... perh... sekali ombak dia dtng tolak aku & the geng dri tgh2 lautan "kononyelah' sampai lah ke tepi... perh... dh mcm nk suh kitaorng BLAH dri ctu jer... haha..

Finally... kami pulang biler itam kami dh 40%.. 
~daa....~